Oglaševanje

Hrvaška trgovska veriga zaradi popustov za upokojence prejela visoko kazen

author
M. V.
23. jul 2025. 16:35
Trgovina Tommy
Foto: PROFIMEDIA

Hrvaška trgovska veriga Tommy je zaradi uvedbe popusta za upokojence, s katerim je nekatere izdelke prodajala pod nabavno ceno, prejela visoko denarno kazen. Agencija za varstvo konkurence opozarja, da takšne prakse dolgoročno škodujejo malim proizvajalcem in vodijo v izkrivljanje trga ter zmanjšujejo konkurenco.

Oglaševanje

Kot poroča hrvaški portal Index, je agencija za varstvo konkurence trgovsko verigo Tommy kaznovala z globo v višini 212.500 evrov zaradi hujših kršitev zakona o prepovedi nepoštenih trgovinskih praks. Povod za uvedbo postopka je bila prijava, da je Tommy prodajal živilske izdelke končnim potrošnikom po ceni, ki je bila nižja od nabavne cene, po kateri je te izdelke kupil od dobaviteljev, vključno z davkom na dodano vrednost.

Trgovinska veriga Tommy je namreč uvedla popust za upokojence. Zasnovali so program ugodnosti, s katerim so upokojencem omogočili 10-odstotni popust na celoten znesek računa. Nato so oblikovali akcijske maloprodajne cene določenih živilskih izdelkov in pozvali končne potrošnike, naj uveljavijo vnaprej odobreni popust tudi na izdelke v akciji.

Oglaševanje

Po mnenju agencije za varstvo konkurence to predstavlja hudo kršitev omenjenega zakona.

Trgovec: Želeli smo pomagati upokojencem

Vodstvo trgovin Tommy je pojasnilo, da so uvedli popust za upokojence. Dario Mamić, direktor za korporativno komuniciranje v omenjenem podjetju, je poudaril, da so vedno stali ob strani svojim kupcem in skupnosti.

"Upokojenci so ranljiva skupina in želeli smo jim pomagati v kriznih časih. Popust, ki smo ga uvedli, je bil naš prispevek in izraz solidarnosti. V celoti je bil financiran iz naših sredstev, brez bremena za dobavitelje. Žal smo namesto razumevanja prejeli visoko kazen, ki temelji na formalni razlagi pravil, brez upoštevanja dejanskih okoliščin in družbenega namena te pobude," je izjavo Mamića povzel Index.

Oglaševanje

bojkot, trgovine, trgovina, hrvaška
Foto: PROFIMEDIA

Na Hrvaškem se v zadnjih letih razplamtevajo razprave o zelo visokih cenah živil. Zakaj je bila torej kaznovana trgovinska veriga, ki je cene občutno znižala?

Agencija: Gre za škodljivo prakso

Agencija za varstvo konkurence trdi, da je prodaja izdelkov pod nabavno ceno škodljiva za dobavitelje – najpogosteje za kmete in družinske kmetije, pa tudi za male trgovce, celotno prehransko verigo in na koncu tudi za državljane, saj dolgoročno zmanjšuje izbiro in zvišuje cene.

Oglaševanje

Kot pravijo v agenciji, podpirajo uvedbe popustov v maloprodaji, kar velja za običajno poslovno prakso, vendar je pomembno, da se pri tem ne krši zakon, zlasti v zvezi s prepovedjo prodaje pod nabavno ceno. Torej, da trgovec kupi izdelek od proizvajalca po določeni ceni, nato pa ga proda potrošniku po nižji ceni – z izgubo.

V praksi se to zgodi, ko trgovec ponudi dodatne popuste in ugodnosti, ki jih kombinira z že znižano ceno izdelka. Na tak način zniža maloprodajno ceno pod nabavno. To trgovci storijo z namenom privabljanja kupcev v svoje trgovine.

Če se to na prvi pogled zdi kot dobra stvar za potrošnike, pa nastanejo težave, ko takšne nizke cene postanejo stalni poslovni model. Agencija za varstvo konkurence pojasnjuje, da lahko velik trgovec zaradi tega od proizvajalca – na primer manjše kmetije – zahteva, da zniža cene, da bi sami pokrili izgube zaradi prodaje pod nabavno ceno.

Oglaševanje

Proizvajalci pogosto nimajo izbire, saj nočejo izgubiti velikih kupcev. Da bi znižali cene, morajo znižati stroške, zato uporabljajo slabše embalaže, slabše surovine ali odpuščajo zaposlene.

Trgovina Tommy
Foto: PROFIMEDIA

Na drugi strani pa manjše trgovine nimajo finančne moči in zaledja, da bi pokrivale takšne izgube, zato ne morejo ponujati takšnih popustov. Posledično izgubljajo stranke in morajo zapreti svoje poslovalnice.

Ko veliki trgovci izrinejo manjše konkurente s trga, jih nič več ne omejuje pri zviševanju cen, nato odpravijo tudi popuste, opozarja agencija. Potrošniki takrat nimajo več izbire, saj konkurence ni več.

Oglaševanje

Agencija za varstvo konkurence zato poudarja, da takšno početje na dolgi rok uničuje domačo proizvodnjo hrane. "Na tak način vsi izgubljamo, saj ostanemo brez živilskih izdelkov domače proizvodnje," so še opozorili.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih